fbpx

Marketing

Artikelen over marketing

Hoe kun je marketing voor jouw organisatie structureren?

Welke valkuilen er zijn en waar je op moet letten als je een marketing wil gaan structureren ontdek je hier.

Wat is marketing?

Marketing omvat alle inzet van een organisatie om haar zichtbaarheid online en offline te vergroten met als doel om naamsbekendheid te vergroten en verkoop van producten of diensten te laten toenemen.

Welke soorten marketing zijn er?

Simpelweg zijn er twee soorten van marketing: Offline en online marketing. Maar binnen deze twee hoofdgroepen zijn er uiteraard nog verschillende vormen marketing die je kunt inzetten. Bij offline marketing kun je denken aan reclame maken in huis-aan-huisbladen, vakbladen, tijdschriften, buitenreclame en tv-reclame.

Online marketing soorten zijn bijvoorbeeld:

  • SEO
  • SEA
  • Affiliate marketing
  • Display advertenties
  • E-mail marketing
  • Social media marketing

Groot voordeel van online marketing soorten boven offline marketing is dat het perfect meetbaar is. Je kunt dus exact meten welke euro je waaraan uitgeeft en wat deze oplevert. Aan de hand van deze kennis kun je bij proof of concept je bedrijf opschalen.

Webinar marketing structureren

Ontdek in dit gratis webinar van ongeveer 25 minuten alle stappen die je moet volgen als je marketing wil structureren.

Een van de bekendste online marketing specialisten met een eigen platform en software voor het bouwen van websites vertelt jou in nog geen half uur wat je moet weten als je hiermee aan de slag gaat.