fbpx

Brand protection

Gratis whitepaper over online brand protection?

Z

Inbreuk opsporen

Z

Schade aan reputatie voorkomen

Z

Optreden tegen misbruik en inbreuk

npo
hornbach
dji
liander
leonidas
protect brand

Wat is brand protection?

Online brand protection is de manier om tijdig merkinbreuk op te sporen dat plaatsvindt op internet. Reguliere merkbewaking betreft enkel de controle op nieuwe merkaanvragen die voor verwarring kunnen zorgen.

Brand protection is de online variant, waarbij artificial intelligence software op basis van vooraf gestelde criteria detecteert of inbreuk plaatsvindt binnen Google Ads, domeinnamen, platformen, social media en op websites in het algemeen. Bijvoorbeeld door middel van content.

Wat zijn de voordelen van brand protection?

Met brand protection voorkom je verwatering van jouw merkrecht. Als je niet tijdig optreedt tegen inbreuk door andere partijen die voor verwarring zorgen met jouw merk of daarbij aanhaken, kan sprake zijn van gedogen. Dit kan toch gevolg hebben dat optreden in de toekomst niet meer of minder eenvoudig mogelijk is.

De voordelen van brand protection op een rij:

  1. Merkinbreuk tijdig opsporen
  2.  Voorkom verwatering merkrechten
  3. Optreden tegen misbruik en inbreuk
  4. Schade aan merk tegengaan
trademark protection

Wat onze klanten van ons vinden

Ontzettend prettige service! Er wordt snel en op een duidelijke manier gereageerd. Ontzettend fijn en uniek dat dit nog kan!
Milou

De mannen bieden snelle, vriendelijke en persoonlijke (online) hulp bij het zoeken naar beschikbare merknamen. gewoon TOP!
Lele

Top service, Goed en eerlijk advies, Heel vriendelijk. Ik ben heel tevreden ! Zeker een aanrader.
Arsen

Hoe werkt brand protection online?

Brand protection kent vijf segmenten waarbinnen de software scans uitvoert, te weten:

  • Platformen
  • Social media
  • Domeinnamen
  • Apps 
  • Websites

Platformen

Op gebied van online platformen wordt bijvoorbeeld gekeken naar het Nederlandse Marktplaats, maar ook naar eBay, Amazon, Bol.com Alibaba en AliExpress. Op het moment dat inbreuk geconstateerd wordt, kan worden bepaald wat de juiste actie is. Hierbij kunnen eventueel producten worden aangeschaft om te constateren of het om nep artikelen.

Domeinnamen

Op het moment dat een nieuwe domeinnaam wordt geregistreerd, wordt automatisch onderzocht of dit een match is met de merknaam. Omdat hierbij niet direct te zeggen is of sprake is van inbreuk, kan worden bepaald of direct melding moet worden opgetreden of dat wordt gekozen om eventueel gebruik of misbruik van de aangekochte domeinnamen te monitoren of daadwerkelijk sprake zal zijn van inbreuk.

Website

Gebruik van een merk door middel van de naam of het logo is niet per definitie inbreuk. Bijvoorbeeld als merken worden genoemd in content. Toch is het belangrijk om gebruik op te sporen om te beoordelen of sprake is van onjuist merkgebruik.

Social Media

Social media zijn een grote bron van inbreuk op merken. De (besloten) marktplaatsen die bijvoorbeeld bestaan op Facebook bieden veel ruimte voor verkoop van nep producten.

Bij eigenlijk alle social media sites kan op basis van een merkregistratie worden gekozen voor Takedown, Cease and desist van de accounts waarbij sluiting van accounts op basis van de wet wordt afgedwongen. Dit geldt bijvoorbeeld voor Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube en WeChat.

Hierbij wordt niet alleen gekeken naar de aangeboden producten of diensten, maar ook naar de namen van de profielen.

Apps

Een app kan inbreuk plegen, net als gebruik van een naam of logo in de appstore of Google play store. Door continue scans van de database kan een beeld worden gevormd van de schending van het merkenrecht.

Brand protection