fbpx

Hoe werkt het?

Voorkomen dat jouw merk geweigerd wordt of bezwaar krijgt van oudere merken is essentieel, omdat je anders geen bescherming krijgt. Daarom moet je altijd vooraf controleren of jouw merk beschikbaar is, maar ook of het aan alle vereisten voldoet.

Met het gratis merkonderzoek ontdek je of jouw merk geregistreerd kan worden…

Z

100% gegarandeerd niet geweigerd

Z

Bij officiële instantie vastgelegd

Z

Uitkomst gratis merkonderzoek binnen 24 uur

Z

Merk registreren binnen 1 dag

Stap 1. Onderzoek je merk

Voordat je jouw merk kunt vastleggen, is het belangrijk dat je onderzoekt of het beschikbaar is en aan alle vereisten voldoet, zodat je succesvol kunt registreren.

Stap 2. Optimaliseer de beschermingsomvang

Je levert verschillende producten of diensten en daarom is het belangrijk dat jouw merk in de juiste klassen wordt ingedeeld. Maar niet alleen dat. Binnen die klassen moet je zorgen dat je niet te breed en ook niet te smal classificeert. Dit noemen we het optimaliseren van de beschermingsomvang en dat luistert heel nauw. Als dit niet goed gebeurt, krijg je helaas niet de bescherming die jouw merk nodig heeft en kun je in de toekomst niet optreden tegen inbreuk.

Stap 3. Vastleggen

Zodra de beschikbaarheid duidelijk is en de beschermingsomvang geoptimaliseerd is, moet je bepalen waar je het merk wil vastleggen. In de Benelux, EU of ook nogin andere landen.
Maarten Koolen

Maarten Koolen

I.E. professional

Een merk vastleggen is een hele goede en belangrijke basis voor bescherming van bedrijf. Juist als je wil voorkomen dat andere partijen voor verwarring zorgen met jouw merk en bijvoorbeeld adverteren op jouw naam binnen Google.

Tip

Zorg ervoor dat je op tijd kunt optreden tegen merkinbreuk door partijen die identieke of gelijkende merken aanvragen. Dit doe je met merkbewaking software.

Goed om te weten

Registratiegarantie geeft je zekerheid dat je gratis een nieuwe merkaanvraag krijgt als jouw merk wordt geweigerd op onderscheidend vermogen terwijl we je daar niet op hebben gewezen.

Ben je er klaar voor?

Vraag dan nu het gratis merkonderzoek aan