fbpx

Merkregistratie bol.com

Online je merk registreren voor bol.com
Z

Snelste manier voor merkregistratie bol.com

Z

Inschrijvingsnummer binnen 1 à 2 dagen

Z

Gratis merkonderzoek altijd inbegrepen

Z

100% geoptimaliseerde beschermingsomvang

Je merk registreren voor bol.com in 3 stappen

Online

Online regelen

Volg de stappen van de registratietool waarbij je zelf de beschermingsomvang kunt optimaliseren en registreer je merk zelf online in 1 minuut.

Geen account nodig

Geen account nodig

Het is niet nodig om een account aan te maken, je kunt eenvoudig de klassen kiezen en vervolgens online de betaling doen om de registratie af te ronden.

Inschrijving merk

Inschrijving merk

Je ontvangt van ons het officieel erkende inschrijvingsbewijs van de overheid waarmee je kunt aantonen dat jouw merk geregistreerd is en je kunt optreden tegen anderen.

Deze bekende e-commerce aanbieders gingen je voor...

lifegoods
karsten
whisiskey
Merkregistratie bol.com

Waarom is een merkregistratie voor bol.com nodig?

Als je wilt verkopen op bol.com en wil voorkomen dat andere partijen er vandoor gaan met jouw succes, moet je het merk registreren. Pas na registratie van je merk kun je het daadwerkelijk als merkartikel aanbieden en optreden tegen andere partijen die je kopiëren. 

Ook is het goed om te weten dat je pas na registratie van je merk zeker weet dat je het mag gebruiken en je niet onverhoopt merkinbreuk pleegt.

tijd

Snel & goed werk

Je wilt dat jouw naam zo snel mogelijk bescherming krijgt, zodat het niet door anderen gepikt kan worden. Wij weten dat en daarom kunnen we altijd binnen 24 uur bescherming regelen.

resultaat

Resultaat creëren

Samen met jou gaan we voor het beste resultaat. Via 3 eenvoudige stappen helpen wij jouw organisatie aan een sterk merk om tegen merkinbreuk op te kunnen treden.

Wat zijn de kosten voor merkregistratie voor bol.com?

De kosten van merkregistratie voor bol.com starten bij €475,-. Het tarief hangt hierbij wel af van het antwoord op de vraag of je kiest voor een merk in de Benelux, EU of internationaal en in hoeveel klassen het merk wordt ingeschreven.

Wat leer je van deze video?

In deze video ontdek je onder andere:

  • Waarom registratie nodig is
  • Wat de kosten zijn 
  • Waar je moet registreren
  • Wat de best verkochte producten zijn
  • Stappen van de registratieprocedure
  • Voordelen
  • Of een spoedprocedure nodig is

Wat je moet weten

In welke klassen moet je registreren voor bol.com?

Als je gaat verkopen op bol.com weet je natuurlijk nog niet welke producten goed lopen en winstgevend zijn. Daarom is het lastig om je merk te registreren voor bol.com, omdat de beschermingsomvang niet direct helder is.

Veel bol.com verkopers geven aan dat ze alles gaan verkopen op gebied van huis-, tuin- en keukenproducten. Maar dat kan dus echt alles zijn en hierdoor valt een merk al snel in veel klassen. Dat betekent automatisch ook hogere kosten.

Daarom laten we je hieronder zien welke productcategorieëhet meest geregistreerd worden door andere bol.com verkopers. Dit is gebaseerd op een eigen analyse van populaire producten op het platform.

Klasse 3 – Persoonlijke verzorging, cosmetica, geuren en geurstokjes

Klasse 4 – Kaarsen, geurkaarsen

Klasse 5 – Voedingssupplementen

Klasse 7 – Elektrische gereedschappen (ook stofzuigers, blenders en tondeuses)

Klasse 8 – Hand bediende gereedschappen

Klasse 9 – Elektrische apparaten

Klasse 10 – Massage apparaten (hieronder vallen ook seksspeeltjes als vibrators)

Klasse 11 – Verlichting, verwarming en koeling zoals mobiele airco’s

Klasse 14 – Sieraden

Klasse 16 – Kantoorbenodigdheden

Klasse 18 – Tassen en producten van leer

Klasse 20 – Meubelen (ook voor in de tuin, maar ook producten als kussens, bedden en beddengoed)

Klasse 21 – Gerei en vaatwerk voor de huishouding of de keuken

Klasse 22 – Touwen, netten en zeilen

Klasse 24 – Textiel als badlakens en dekbedovertrekken

Klasse 25 – Kleding (ook sportkleding)

Klasse 26 – Kant en borduurwerk, maar ook haarspelden en pruiken

Klasse 28 – Speelgoed, sportartikelen, sportuitrustingen (geen sportkleding)

Klasse 35 – Algemene verkoopdiensten

Waar moet je op letten als je jouw merk gaat registreren voor bol.com?

Als je wil gaan verkopen op bol.com is een inschrijvingsnummer van het merk nodig. Een depotnummer is niet voldoende. Om die reden kiezen de meeste partners voor een spoedregistratie.

Met deze spoedprocedure krijg je het inschrijvingsnummer binnen 1 à 2 dagen en hoef je niet 3 maanden te wachten, zoals bij de reguliere merkregistratie procedure.

Pas als het merk ingeschreven is, EAN op naam van de merkhouder geregistreerd is bij GS1 en het merk zichtbaar gedrukt is op de verpakking van het product of het product zelf, is sprake van een officieel merk volgens de richtlijnen van bol.com

Ook moet het merk staan op afbeeldingen op de verkooppagina.

Voorheen was het mogelijk om te registreren voor online verkoop diensten in één klasse, zodat je goedkoop een geldig merk had voor bol.com. Dit is niet meer het geval als je merkenrecht wil voor verkoop via bol. Tegenwoordig moet je daadwerkelijk registreren in de klassen voor de producten die je gaat verkopen.

Ga je bijvoorbeeld sieraden verkopen, dan is klasse 35 voor verkoop van sieraden niet voldoende. Je moet dan registreren in klasse 14.

Hoe werkt de registratieprocedure?

Merkregistratie voor bol.com werkt in vijf stappen, namelijk:

  1. Merkonderzoek
  2. Merk deponeren
  3. Publicatie merk
  4. Oppositietermijn
  5. Inschrijving merk

Merkregistratie via de spoedprocedure werkt als volgt:

  1. Merkonderzoek
  2. Merk deponeren
  3. Inschrijving merk
  4. Oppositietermijn en inhoudelijke toetsing
  5. Definitieve registratie

Wat zijn de voordelen van registratie van je merk voor bol.com?

Op het moment dat jouw merk geregistreerd is, kan je als partner van bol.com optreden tegen andere partijen die voor verwarring zorgen merk jouw merk en daarmee merkinbreuk plegen.

Op het platform komt het ontzettend veel voor dat andere verkopers jouw succes ontdekken en hierop mee willen liften. Dit kan je ontzettend veel omzet kosten en enorme reputatieschade opleveren.

Groot voordeel van registratie voor bol is dat je daartegen kunt optreden door een schadevergoeding te eisen en een cease and desist actie kunt starten. Dat betekent dat je aan bol.com kunt vragen de betreffende producten van de inbreukpleger offline te halen, zodat verkoop stopt.

Beste advies

Onze merkengemachtigden helpen je graag zo goed mogelijk. In tegenstelling tot bij het BOIP en EUIPO krijg je goed advies, zodat je weet dat de registratieprocedure van jouw merk vlekkeloos verloopt.

merk registreren bol